LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Climb now, work later ;)
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Frankenjura nové průvodce
Průvodce Hřebeny
Novou knížku pro horolezce: Horolezecké povídání

Závody
Zrušeno - SP Xiamen (CHN) (09.10)
Mistrovství Evropy (20.11)
Ruzyňská liga 2020 - závody pro děti (21.11)

Žebříček
Cesty:
45.Gospoš 10028
46.Duchoň 10016
47.Šimek 9994
Bouldry:
45.Jurča 9081
46.Košťál 9056
47.Kohout 9000
Hory:
31. 1816
32.Daněk 1782
33.Šuraba 1746

Výsledky
Mezinárodní MČR a ČP v boulderingu (18.09)
ČP a MČR U14 (12.09)
ČP v boulderingu Teplice nad Metují (28.08)

Deníčky
5045 lezců
864813 cest
Nové přelezy:
Californic 8A
1984 7b
Lulu In Th 7b
Ztracenec 7C+
Velký Grc 7C
Zlatý Koul 9+
Strašák 9+/10-
Smashing M 10-
Šajeta 7b+
Deep As Fu 7b

Stěny
Boulder Klub Pentagon - Tábor
Loděnice FTVS - Praha 7
Sportcentrum Koloseum - Plzeň

Prodejny
HUDYsport - Teplice
NěcoNavíc.cz - České Budějovice
HUDYsport - Strakonice

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Zákaz na Klokočkách?

Co se stalo v lomu?

Dojde v další oblasti k zákazu lezecké činnosti?
Nevíte někdo, co se přesně stalo na Klokočkách?
Podle mých (vzdáleně zprostředkovaných a kusých) informací, zde, tedy Klokočských skalách v CHKO Český ráj (resp. v lomu, který fungoval jako trenažér a tzv. metodické místo) mělo dojít k potyčce mezi skupinou lezců (podle jiných informací cestovkou, která zde se svými holandskými klienty prováděla jakési komerční aktivity) a majitelem pozemku. Vzhledem k tomu, že došlo až na fyzickou inzultaci a byla volána policie, nyní majitel pozemku (jako jeden z účastníků správního řízení o vydání tolik potřebného povolení k lezení) vyvolal řízení, kterým, celkem pochopitelně, požaduje okamžité ukončení všech aktivit v této oblasti a její uzavření pro horolezce.

Pokud si vzpomínám, je v této oblasti (a myslím tím i širší okolí, jako Sušky a Panťák) obvykle mnohem lehčí přesvědčit o povolení k lezení ochranáře, než zástupce obecních úřadů na jejichž katastru skály leží, majitele atd..
Zdá se, že průběžná nedisciplinovanost, kašlání na jakákoliv pravidla, a jiné soustavné nasírání místního obyvatelstva, povede k vyřazení místních skal ze seznamu lezeckých terénů mnohem spolehlivěji, než porušování podmínek výjimek ze zákona, které nám stanovuje státní správa v oblasti ochrany přírody.

Pokud k zákazu skutečně dojde, a při tom, jak jsou nyní karty rozdány, to spíše nasvědčuje tomu, že ano, pak toho trenažéru (mimochodem opatřeného nejlepším padostrojem na nácvik chytání pádů) bude věčná škoda, a zase to odserou oddíly, které zde „jen“ chtějí provádět kvalitní výcvik, nedělají bordel a s oblibou uklízí nejenom po sobě. Tedy situace, kterou z mnoha skal dobře známe.

Tomáš F.   [úpravy] 13:05 04.04.2003Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Padostroj13:28:04 04.04.2003
To, co píšeš je samozřejmě nemilé, ale nakonec každý dostane, co si zaslouží.
Pokud jde o ten padostroj, ten by bylo jistě možné přeinstalovat i někam jinam. Mám dojem, že dokud se to nedostane někam, kde bude majitel stěny i provozovatelem, nebude pokoj. A pak si budeme muset zvyknout, že jako platíme za vstup na překližku a od té doby nám tam nikdo nezakazuje lézt, budeme si platit i ekonomickou cenu za pronájem padostroje. Konec konců, chytat pády lze kdekoliv a nemusí k tomu nezbytně být pěkná příroda. Tu bych si raději nechal na lezení.
Petr Jandíkodpovědět 
 Re: Padostroj13:35:40 04.04.2003
Máš pravdu, padostroj lze přemístit (ostatně, není tam na stálo, je ho vždy nutno vypůjčit a instalovat) jenže on tam nebyl jen ten. Prostě tam udělali pěknej trenažér. Takový fajn místo na učení prakticky čehokoliv.

A s tím přístupem: venku to přece taky funguje. Všichni vědí, že když jdou pod skálu přez pozemek sedláka XY, musí jít tou prošláplou pěšinou a neplašit krávy. Protože kyž je sedlák nachytá jinde, nezaleze si nikdo! Jinak je sedlák chápavej (jasně, děte si kam chcete, jen mi nešlapte nepokosenou louku. Máte tam pěšinu!). Občas se z něj, ale může stát zlej cholerik. A všichni to chápou.
Tomáš F.odpovědět 
  Re: Re: Padostroj14:06:00 04.04.2003
Někteří si hol myslí, že skály tu jsou kůli nim. Nevidí v nich nic jiného, než prostředek obživy. V tomto případě nevím. Pokud jsem však na cizím pozemku, snad automaticky budu dodržovat pokyny majitele, když už něco proseru, tak se omluvim a sklopim uši. To si někteří ješitové holt nedokážou ani představit, tak šíří zlo. K neprospěchu nás všech. Pokud je to tedy pravda, pak škoda, velká. Najde se pak někdo ochotný žehlení? A má šanci uspět. Rozbít vázu umí každej debil, ale slepit ji, to je patlačka, kolikrát to už nejde nikdy...
Matyodpovědět 
   Re: Re: Re: Padostroj11:43:03 05.04.2003
Jedna věc mi je divná. Dnešní aktivní lezecká generace (20-ti až 30-ti letých), přece dospívala až po roce 1989. Takže by už neměla mít takové socialistické manýry. Ale asi tady byl v posledních letech takový bordel, že osvojit si návyky, že musím nějaká pravidla a majetkoprávní vztahy respektovat, bude ještě nějakou dobu trvat.
PeSodpovědět 
    Re: Re: Re: Re: Padostroj09:19:16 07.04.2003
No však práve, generacia 20-30 ročných a mladších už je zhýralá kapitalizmom. Však je demokracia, však môžem robiť čo chcem. Za socializmu síce bolo kade čo, nemohli si ludia kúpiť friendy a kadečo iné, ale bola telovýchova, solídne horolezecké oddiely a najmä sa mi zdá (síce som bol len decko), že ľudia menej dodrbávali prírodu a tak.
Rastoodpovědět 
     Re: Re: Re: Re: Re: Padostroj10:05:46 07.04.2003
Rasto,nesouhlasim. On v tom kapitalismu existuje pojem o soukromém vlastnictví, což komančové potírali celé dvě generace....
Matyodpovědět 
      Skepse20:42:30 07.04.2003
No Maty, ona je otázka, jestli existuje kromě toho ještě nějakej jinej pojem. Bojim se, že už asi ne...
Lukyodpovědět 
       Re: Skepse15:11:17 10.04.2003
To záleží na lidech. Za komančů se podporovaly menšinové záležitosti podle preferencí strany a vlády na úkor efektivity hospodářství a životní úrovně všech. Takže sice byly oddíly, ale vydělat si na cesty sis mohl jen omezeně a v podstatě podvodem. Když už jsi vydělal, nebylo kam jet a čím se jistit.
Lidi se sdružovali v oddílech ne proto, že by moc chtěli, ale že museli kvůli vejškařině a kvůli šancí se občas někdy jednou, dvakrát za život dostat do zájetdu do Alp.
Jasným důkazem, že to celé byla jen uměle udržovaná konstrukce, je značný rozpad oddílové činnosti po plyšáku.
Dneska si výdělek zajistí každej sám na svůj živnostenský list, nebo se zaměstná,jak kdo chce, a věci dostávají plusmínus takovou hodnotu, jako mají mít. Jet si můžeš kam chceš a kdy chceš, koupit si matroš taky můžeš podle libosti a kapsy.
To jen aby se nezapomnělo. I dnešní systém má mnoho problémů a penězi také nelze měřit všechno, ale těch problémů je podstatně mín než bylo dřív. No a pokud tě štve kapitalismus, můžeš konec konců odjet do Číny, nebo Severní Koreje a vychutnávat komančismus plnými doušky, ne? :-)
Petr Jandíkodpovědět 
 Padostroj - takhle to vypadá10:13:06 07.04.2003
Kdo nevíte, o čem je řeč, tak tady je pár fotek z tamního chytání pádů (nemilá událost se odehrála si 14 dní po nás). http://www.humanita.n.cz/articles_view.php?idart=15
Kuba Turekodpovědět 
 Re: Padostroj20:35:52 07.04.2003
To sou ale blbý názory!!! Venda Klaus by z Tebe měl radost.
Lukyodpovědět 
 Re: Padostroj20:39:43 07.04.2003
To sou ale blbý názory!!! Venda Klaus by z Tebe měl radost.
Lukyodpovědět 

 Ochranari13:09:55 05.04.2003
My sme tam meli loni problem s myslivcem a ochranarem. Po chytani sme udelali ohen, zacli pict kuratka a najednou (byl sem zrovna pro drevo) se tam prej objevil myslivec prohlasil: "Do pul hodiny budete pryc" a zmizel. Tak sme se domluvili ze se budou vsichni pomalu balit a jestli se myslivec jeste objevi zkusi ho nak podobrym ukecat. Ja sem mezitim jel s kamosem vratit padostroj, jeste sme se ptali majitele jestli neco takovyho zazil, ale rikal ze ne ze doted se tam dalo spat i delat ohen bez problemu. Kdyz sme se po hodince vratili tak uz tam stalo policejni auto a vsichni byli u silnice. Myslivec se prej vratil jeste s nakym ochrancem a kdyz videl ze nejsou zabaleny tak okamzite zavolal policajty. Jeste prej tvrdil neco, ze jestli tam chcem spat tak si musime sehnat povoleni majitele, coz je pry nakej mistni urad v nekery z okolnich vesnic. Pak si prej zacali vypravet jak kde chytili jaky cundraky a jak je pekne prekvapili a podobne, zkratka nadsenci :-). Policajti prej prijeli asi behem ctvrt hodiny a byli v pohode jenom si zapsali obcanky a vyprovodili je na silnici. Tak nevim co se tam delo s tema Holandanama, ale celkem bych si tipnul kdo poradil majiteli aby si daval pozor jesi mu tam neradi naky chuligani :-)
P.S. Cely to probehlo v klidu, bez jakejchkoliv nadavek nebo fyzickyho napadeni. 
kolbenodpovědět 

 Jeste sem si vzpomnel...13:14:54 05.04.2003
...ten vikend byli prehanky a ten ochranar prudil jaktoze tam lezeme kdyz je skala mokra. Pri odpovedi ze sme nelezli jenom chytali pady a slanovali se zarazil a pak rek:" A to snad neni pohyb po skale?", tak by me zajimalo jak to je? Vzdycky sem si myslel ze je to idealni misto na nacvik i po desti protoze je to bejvalej lom a neni tam co znicit?
kolbenodpovědět 

 ???13:10:16 06.04.2003
Jeste jednou sem si precet clanek i s komentarema a pride mi to naky divny, chtelo by to aby se ozval nekdo kdo tam byl. Jestli tam ty lezci spali nebo jestli tam prijel autobus Holandanu tak to chapu, ale jestli je tam prisel majitel vyhodit behem dne a byli to normalni lezci s CHS-kou tak si myslim ze musel bejt uz predem rozhodlej ze tam zadny horolezce nechce (nedokazu si predstavit co by museli delat za bordel aby nekoho privolali dyt nejblizsi baraky sou aspon kilometr daleko). Zajimalo by me jesi by na to v takovym pripade vubec mel pravo? Nemel by napred zazadat o zruseni vyjimky a pak teprv nekoho vyhazovat? Vim ze sou to jenom samy "kdyby" ale prekvapilo me jak sou si vsichni jisty ze "za to muzou zase naky dobytkove", znam spoustu lidi co prudej jen tak z principu a klidne by to moh bejt i tenhle pripad. (Takovy lidi bejvaj obcas i agresivni takze tezko rict kdo tam nakou bitku zacal.)
kolbenodpovědět 

 22:21:45 06.04.2003
Jestli se to kvůli nějakým volům fakt zavře tak mě to bude hodně mrzet - zrovna minulej tejden sem plánoval že se spojim s majitelem padostroje a až bude trochu pěkný počasí tak tam naženu lidi z našeho oddílu aby si taky v rámci výcviku chytili nějakou pořádnou tlamu
Kodlodpovědět 
 Padostroj12:03:06 08.04.2003
Tento vikend tam mel nas oddil mit nacvik chytani padu, ted jsem se dozvedel, ze do 24.4., kdy probehne jednani mezi zucastnenymi stranami, je cinnost padostroje pozastavena. Mam rad tohle misto je moc pekny a byla by skoda kdybychom prisli o moznost tam nacvicovat. Tudiz drzme palce jednacum a dodrzujme pravidla, abychom zas toto misto mohli dale vyuzivat. I kdyz z kusych informaci mam dojem, ze tamejsi adjunkt je zelenejsi nez sami zeleni :)))
Zelenacodpovědět 

 Přátelé lezci a kolegové komerčáci12:31:27 10.04.2003


Jmenuju se Roman a vedu jednu z agentur, které v lomu provozují onu „komerční činnost“.  Tuto „komerční činnost“ zde provozujeme už asi čtyři roky a vzhledem k tomu, že jsme na téma Klokočky strávili hodiny a hodiny jednáním s nejrůznějšími  zainteresovanými subjekty a popsali spoustu papíru žádostmi, myslím, že máme k tématu dost co říci – i když i pro mne je příběh s policisty novinkou.

Lom v zásadě využívají 3 skupiny „uživatelů“ 1/ oddíly, které zde cvičí chytání pádů, 2/ agentury, které zde pro své české, holandské, německé a kdovíjaké jiné klienty organizují to, co jinde v Ráji už nelze (lanovky, přelanění atd.) a 3/ čundráci, víkendoví opilci, šílení střelci, satanisti a podobná sběř. Ze zkušenosti vím, že skupiny 1. a 2. spolu vždy došli k  dohodě (ostatně lidé pracující pro „komerčáky“ jsou zpravidla lezci, kteří si takto na své lezení vydělávají), i když se spolu v lomu potkali ve stejném čase.

Nemůžu mluvit za ostatních asi 10 agentur, které své programy v lomu pořádají, ale před každým naším programem musíme lom uklidit od odpadků (přirozeně, lom uklízíme i po skončení programu). Mám dost dobrých důvodů si myslet, že jak bordel v lomu, tak konflikty s místními (vjíždění auty až do lomu, třímetrové vatry, řev a pitky až do rána, střelba do skal) pochází od skupiny 3. Jenže ta je díky své neorganizovanosti velmi těžko ovlinitelná.

A teď k právním mantinelům: ještě v minulém roce lom spadal ochranářsky pod OŽP OKÚ Semily.  Tamní ochranáři byli sice tvrdí, ale přítom racionální a byla s nimi možná rozumná dohoda. Nyní je lom v gesci správy CHKO a jejich postoj mi prozatím není znám. K majitelům: v oblasti lomu je poněkud nepřehledná majetková situace, ale dá se tvrdit, že pozemky o které jde, patří jednomu pánovi z Pardubic a dědicům starého pána z nedaleké vesnice. ANI JEDEN Z MAJITELŮ NIKDY NEVYSLOVIL SVŮJ NESOUHLAS S JAKÝMIKOLIV SPORTOVNÍMI AKTIVITAMI.  Proto si myslím, že se za majitele vydává nějaký příležitostný „ochranář“ s policajtskou duší.

Ohně: to je problém. Lom není sice lesní pozemek, ale oheň není možné zakládat  (a díky chybě v zákonu ani povolovat) 50 m od lesního pozemku. Tyto rozměry lom nemá. Opět: rozumný ochranář asi nebude nic namítat proti malému ohníčku uprostřed lomu, zejména tehdy, je-li ohniště následně beze zbytku zahlazeno. Myslivec nebo ochranář, které třeba náhodou nevzali k policii, se ale bude moci vyřádit…

VÝZVA NA ZÁVĚR: chtěl bych tímto poprosit všechny ty, kterým jde o zachování možnosti provozovat sportovní činnosti v lomu a SOUČASNĚ  O TO, ABY LOM ZŮSTAL NEZDEVASTOVANÝM A KRÁSNÝM MÍSTEM, aby se mi ozvali na discoverytours@volny.cz za účelem koordinace společného postupu. Howgh.

Roman
Romanodpovědět 

Lezec.cz je hlavním mediálním partnerem ČHS na internetu

MFOF

 Foto dne:
Rolandfels
?
 Databáze cest:
Všechny cesty (147312)
Top cesty v ČR
Top bouldery v ČR
Nejnovější bouldery:
Undertow (raccourci) 6B Fontainebleau
El Duende De Los Cepillos 7B Albarracín
Pahoe 6B+ Kóta 436
Misoginia 7A La Pedriza
La Cueva 7A+ La Pedriza
Nově komentované:
Gimme The Beta 7c+ Camarasa
Fairplay 7C Chironico
Olymp Variant 10- Súľov
Olymp 10 Súľov
Slimeline 7C Chironico

 Nově v diskusi:
Re: psi a deti pod skalami.... | Re: psi a deti pod skalami.... | Drytooling | Re: guma na prsty | Re: guma na prsty | Re: guma na prsty | guma na prsty | Re: psi a deti pod skalami.... | Re: psi a deti pod skalami.... | Re: psi a deti pod skalami.... |

 Nové komentáře:
Re: Titulek | podvazky | tajnosti | Re: Super video | Re: webovky | Super video | webovky | flash | Re: Titulek | Re: Titulek |

 Kde to vře:
Nové díly horolezeckých podcastů Jana Čaje Šálka (64)
Petr Bláha 3x8c+ během tří týdnů (37)
Kolem Skal! - 3. Obrvégry s Alenou Čepelkovou (24)
Adam Ondra už je u svého nového outdoorového projektu (22)
Petice proti těžbě ropy poblíž Fontainebleau (20)
Adam Ondra odjel kvůli covidu v Česku trénovat do Innsbrucku (17)
Adam Ondra mění formát videí na Youtube: (16)
Adam Ondra #87 (15)
Zápis ze schůze OVK Broumovsko (13)
Venkovní stěna na Gutovce v Praze (12)

 Nově v inzerci:
Lyže SkiTrab Magico 171 cm, Dynafit Superlite, brzdy, pásy | Lezečky Skwama | Raveltik Spider | RychloffkA | Saltic Vampir | Skialpové lyžáky Dynafit ZZero PX Women TF | Spací pytel Sir Joseph Rimo 850 | Prodám | Lezba | Partak na lezeni/sport |

 Anketa:
Jaký je váš BMI index?
 <18 
 177 
 18 - 23 
 171 
 23 - 25 
 109 
 25 - 28 
 111 
 > 28 
 145 

 Návody:
Jak psát na lezce ...
Lezecké mapy

 Partneři:
Treking.cz

 lezec  diskuse  ankety  odkazy  průvodce  fotky  video  *rss*  ochrana osobních údajů       ceník reklamy Energy Cloud   NetPro systems, s.r.o.