LEZEC  OBCHOD  DISKUSE  INZERCE  ANKETY  ODKAZY  PRŮVODCE  MAPY  FOTKY  VIDEO 

 jméno

 heslo 

 Registrace   |   Tři pevné body prvolezce: Naděje, že nahoře půjde založit, Láska i ktomu nejtitěrnějšímu chytečku a Víra ve svého výborného jističe.
Hledání cesty

Hledání na Lezci

 Metodika
 Trénink
 Oblasti
 Reportáže
Knihy
Frankenjura nové průvodce
Průvodce Hřebeny
Novou knížku pro horolezce: Horolezecké povídání

Závody
zrušeno? SP Chamonix (FRA) (11.07)
SP Briançon (FRA) (21.08)
ČP v boulderingu Teplice nad Metují (28.08)

Žebříček
Cesty:
19.Romanovský 10841
20.Šindel 10765
21.Mrázek 10694
Bouldry:
19.IF 10000
20.Chytil 9975
21.Votoček 9962
Hory:
19.Punčochář 3186
20.Mareček 3182
21.Klimešová 3110

Výsledky
Rock Empire Český pohár v lezení obtížnost dospělých a mládeže (27.06)
Mistrovství Amerik (24.02)
O dřevěného Krakonoše 2020 (25.01)

Deníčky
4980 lezců
845047 cest
Nové přelezy:
Remixed 7C+/8A
Slap`n Sma 8A
Golden Roo 8A
Unbekannt 7C+/8A
Trickkiste 8A
Trigger 7C
Hackstock 7C
Wenn Er Fä 8A
Mr. Bombas 8A
Alkatraz Xb

Stěny
Dap Sport - Hradec Králové
Le Blok - Ostrava 1
BoulderClub Brno - Brno

Prodejny
Rock Point OC Olympia - Brno
Rock Point - Chodov - Praha 4
HUDYsport - Ostrava

Kontakt
REDAKCE:
standalezec.cz
ŠÉFREDAKTOR:
jirkaslezec.cz
INZERCE:
standalezec.cz
IT:
hoplezec.cz

Video: Jak se Adam Ondra potýká se slávou

Jak se Adam Ondra potýká se slávou spojenou se špičkovými lezeckými výkony, je námětem dalšího videa od Jana Šimánka. Sláva má podle Adama i postranní pozitivní efekt. Jejím prostřednictvím lze ovlivnit lidi dobrým směrem.

To je jediný způsob, jak může být práce profesionálního lezce užitečná pro společnost a přinést něco dobrého, říká Adam Ondra. Video v angličtině zveřejnil minulý týden Black Diamond a v krátké upoutávce na svůj rozhovor pak na video mezi jinými upozornil na Lezci jeho autor Jan Šimánek:



O slávě se Jan Šimánek zmiňuje i ve zmíněném rozhovoru. Například: "... když za ním během tréninku v Mnichově, kde jsme natáčeli pro náš dokument, přišlo během deseti minut snad sto lidí s prosbou o autogram. Zeptal jsem se ho, jaké to je, jestli to není otrava? Řekl: „Tady to ještě jde, nejhorší jsou taková ta maloměsta, kde nikdy dobrého lezce neviděli. Jako třeba v Praze“. Takže asi tak (smích). Myslel to opravdu jako vtip, aby se toho někdo nechytil nějak špatně....

Viz: Jan Šimánek | Měsíc jsem čekal na okamžik Adamova zaváhání. Jaké bylo točit měsíc s Adamem Ondrou?

Dalším zde dosud nepublikovaným videem Jana Šimánka je čtyřminutový spot ADAM ONDRA: PUSHING THE LIMITS, kde Adam mluví o motivaci a to tentokrát česky:


sth   [úpravy] 08:58 18.03.2019Tisk 

Reklama:


Související články:

Komentáře

     
...nové příspěvkyNový komentář 

 Největší omyl Adama Ondry11:59:19 18.03.2019
Ano, toto je největší omyl AO v jeho životě. Jestli uvádí, že "Jejím prostřednictvím lze ovlivnit lidi dobrým směrem. " je to hloupost na druhou. Profesionální sportovec má být neutrální, ne se motat do politiky a dalších oblastí. Kdo bude určovat, co je to ten dobrý směr? Jeho dobroserství? Podpora Horáčka? Kdyby zůstal u propagace lezení a rozšiřování sportu mezi děti, tak nic neříkám. Ale jeho motání se do politiky a propagace multikulti a sluníčkovských politiků? Jo, leze mu to, blbej není, ale jinak je mi z něj na blití. Jak vůbec někdo takto odtržený od reality může tušit, co je to ten dobrý směr?? Pan spasitel, který pozná dobro a bude ho cpát ostatním??
Hnusný anonymodpovědět 
 Re: Největší omyl Adama Ondry12:11:44 18.03.2019
Aha, takze Adam podle tebe nema verejne projevovat nazory, ktere se ti evidentne nelibi, ma zustat neutralni, zato kdejakej jouda naopak muze Adamovi pres internet vnucovat smer jak by se mel chovat. To fakt dava smysl, no...
odpovědět 
  Re: Největší omyl Adama Ondry13:04:58 18.03.2019
Ano, profesionální sportovec má být neutrální, zejména takový, který je příkladem pro děti a mládež. Nic takového, jako je dobro a zlo, neexistuje. Vše je jen úhel pohledu. Co je zlo pro jednoho, může být dobré pro druhého, a obráceně. A pokud někdo využívá svoji sportovní popularitu pro šíření pouze svého politického názoru, není to nic jiného, než zneužívání své pozice, pokud je za to ještě zaplacen, tak i svinstvo.
odpovědět 
   Re: Největší omyl Adama Ondry13:25:31 18.03.2019
Hele, pokud nějaký sportovec není vázán tím, že je právě oficiálním reprezentantem nějaké instituce atd., má právo vyjadřovat svoje názory a může je libovolně šířit, pokud nejsou nějak zločinné.
Absolutní dobro a zlo jsou sice problematické, ale fakt bych si netroufnul zacházet v té relativizaci tak daleko jako ty. Dá se většinou rozlišovat mezi horším a lepším a součástí nějaké lidskosti nebo něčeho takového je směřování k tomu lepšímu. V absolutním měřítku je hodnocení třeba někdy problematické, ale v konkrétních situacích se často dá volit dejme tomu menší utrpení pro víc lidí atd. Naopak rezignace na vlastní lidskou a občanskou odpovědnost a její plné delegování na nějakou instituci je průšvih.
Kdyby AO dělal politickou agitaci třeba v čs olympijském dresu při vyhlašování vítězů, nebylo by to určitě na místě, ale teď si jako svobodný sportovec ve vlastní režii může podle mě říkat co chce, pokud nepropaguje násilí, zločinné ideologie a tak.
Samozřejmě druhá věc je, jestli tím vzbudí sympatie, jestli tím něčemu pomůže nebo naopak, jak moudrý se při tom jeví... To je ale riziko toho, co dělá.
To video se mi ale líbilo hlavně tím lehce subverzivním humorem, který v něm je. Viděl jsem ho nejdřív kus bez zvuku, a dobře jsem se bavil.
P.odpovědět 
    Re: Největší omyl Adama Ondry14:16:44 18.03.2019
Já bych to významně rozšířil. Každej si může říkat naprosto co chce; on i ten názor na to, co je zločinná ideologie, může bejt velmi relativní – a taky je, jak v současné době vidíme. (A kdyby nic jiného, tak víme, že zakázané ovoce nejlépe chutná.)
Bohužel, současná doba reálné svobodě projevu moc nepřeje.
D.odpovědět 
     Re: Největší omyl Adama Ondry17:51:29 18.03.2019
To je asi jenom provokace, žejo.
P.odpovědět 
      Re: Největší omyl Adama Ondry20:42:56 18.03.2019
????
Samořejmě, že ne. Spíš přemýšlím, jestli jsi myslel vážně tu svojí otázku. Moc Lezce nečtu, ale mám dojem, že tímhle nickem jsou podepisovaný celkem rozumný věci (jasně, může vás bejt víc) – takže se mi nezdá, že bys nepozoroval, že (například)
- jedna skupina lidí považuje za zločinnou ideologii islám a jiná zase judaismus (a ještě jiná náboženskou netoleranci);
- v USA, kde tě nesmí stíhat (a nestíhají) za to, že (například) vychvaluješ Hitlera, je podstatně míň neonacistů než v Evropě, kde to zákon zapovídá;
- prohlásíš-li dneska veřejně, že černoši mají v průměru horší výsledky v testech inteligence než běloši a ti zase horší než Asiati (což je mimochodem pravda), tak máš významný problém
a tak podobně.
No nic.
D.odpovědět 
       Re: Největší omyl Adama Ondry08:35:30 19.03.2019
Nejhorsi vysledky v testech inteligence maji v regionech, kde je bezny imbreeding a deje se to tam dlouho a do takove miry, ze to posunulo gaussovku bezneho rozdeleni snad o 20 bodu doleva... Nevim jak v africe, ale je to pry docela bezne v Pakistanu.
Radekodpovědět 
       Re: Největší omyl Adama Ondry08:41:01 19.03.2019
To s tymi neonacistami nie je pravda. Ale rad si precitam relevantny vyskum.
Miroodpovědět 
        Re: Největší omyl Adama Ondry23:59:31 20.03.2019
Nemusíš si číst výzkumy, ověř si jiná data: Lidé se zjevně neonacistickými názory jsou ve Spojených státech někdy přítomni v místních radách a jiných politických funkcích na komunální úrovni, zcela výjimečně (jako jednotlivci) v kongresech jednotlivých států (obvykle jižanských); ve federálním Kongresu není, pokud vím, t.č. ani jeden. A pak se podívej na obsazení parlamentů německých spolkových zemí (zejména v bývalé NDR) a Bundestagu. (Ostatně i v české sněmovně bys takové našel, a to je sakra méně početná.)
D.odpovědět 
         Re: Největší omyl Adama Ondry10:49:43 21.03.2019
WTF? politicka reprezentacia = pocetnost?
to znamena ze v CR su vsetci populisti (Babis)?
Miroodpovědět 
       Re: Největší omyl Adama Ondry09:29:27 19.03.2019
Proč máš problém? Jak se to v Tvém případě prosím konkrétně projevilo? O rozložení IQ a také o tom, co to IQ vlastně znamená, se normálně píše, diskutuje, zkoumá.
Kuba Turekodpovědět 
        Re: Největší omyl Adama Ondry00:16:17 21.03.2019
V mém osobním případě nijak, nepracuju v psychologii. Ale chceš-li konkrétní příklad, tak můj synovec, t.č. na univerzitě v Heidelbergu, se od svého vyučujícího dozvěděl, že toto rozhodně není vhodné téma seminární práce (protože se může dotknout bla bla bla), osopila se na něj studentská organizace a celý akademický rok se po něm většina vozila (naštěstí ne všichni). (A ono na akademické půdě to v severní Americe není o moc lepší; pár let jsem žil v Kanadě a zrovna nedávno mi bývalý soused poslal celkem smutné čtení – můžeš si rozšířit obzor: https://www.newcenter.ca/ne ws/2018/9/27/statem ent-by-rick-mehta (2 mezery).)
Ne, ne, jen ať si Adam Ondra, Ammon McNeely, Alex Honnold nebo kdokoliv jinej říkají, co chtějí – a vy jim třeba nadávejte jak chcete. Nebo budem v pekle dřív, než se nadějeme.
D.odpovědět 
         Re: Největší omyl Adama Ondry02:08:44 21.03.2019
Od mého syna studujícího na univerzitě v Bonnu mám zcela jiné zprávy. Baví se tam o všem, ze všech stran a na jakékoliv téma v rámci vyučování i v rámci studentského života. Včetně nacismu, komunismu, válek, uprchlíků, křesťanství, islámu... Je v oboru na pomezí techniky a humanitních studií.
Kuba Turekodpovědět 
          Re: Největší omyl Adama Ondry13:19:48 21.03.2019
A to je co za obor? :D
Jarynodpovědět 
           Re: Největší omyl Adama Ondry17:43:39 21.03.2019
Kartografie / geografie.
Kuba Turekodpovědět 
            Re: Největší omyl Adama Ondry08:54:56 22.03.2019
Aha, tak mym laickym pohledem bych tohle nikdy nepovazoval za humanitne blike, ale asi o tom vis vic, kdyz tam mas kluk.
odpovědět 
             Re: Největší omyl Adama Ondry19:33:25 23.03.2019
A techniku už vůbec
odpovědět 
     Re: Největší omyl Adama Ondry08:45:49 19.03.2019
Presne, uplna nesvoboda. Kazdy muze vytrubovat co chce a jak chce, casto takove steky u kterych vetsina lidi obraci oci v sloup. A kdyz je na tom clovek se svym stekem, kde by si nazivo vetsina lidi poklepavala na hlavu a obracela oci v sloup, nejhure, vytahne tu o te nesvobode projevu a dal silu tem jeho vyplodum - rozumnej, jsou spravne, jen utlacovane vetsinovou spolecnosti. A proto je v te nesvobode projevu porad dokola vsude opakuji.
odpovědět 
      Re: Největší omyl Adama Ondry09:32:47 19.03.2019
NO, právě že nemůže. Mě třeba nejde o to, že napíšu názor a ostatní si myslí, že jsem debil. Ok, já mám právo si napsat názor, ty máš právo si myslet, že jsem debil. V pořádku. CO ale v pořádku není, je fakt, že některé názory prostě napsat nemohu, aniž bych za ně nebyl vyšetřován a stíhán. Pokud bych třeba chtěl poděkovat tomu chlápkovi z NZ s tím, že konečně někdo začal něco dělat a jen nežvaní, zřejmě bych šel sedět :-( Osobní názor na Romy nebo LGBT také napsat nesmím... Takže je fajn, že si tu mohu psát názory na závody nebo názory na názory jiných lidí, ale k tomu opravdu důležitému, co ovlivňuje dnešek i budoucnost, musím mlčet :-(
odpovědět 
       Re: Největší omyl Adama Ondry09:44:33 19.03.2019
Osobní názory může psát jak chceš a kam chceš. Pouze nesmíš překračovat zákony - sahat ostatním lidem do jejich svobody, nesmíš je urážet, vyzývat k násilí, zločinům a pod.

Na rozdíl od ostatního světa máme v Evropě ještě zákaz zpochybňování holocaustu, zákaz podpory nacismu a komunismu (což se u nás tak úplně nerealizuje), což je snad po dvou světových válkách celkem pochopitelné.

Jinak jsme v tomto ohledu jedna z mála opravdu svobodných zemí světa.
Kuba Turekodpovědět 
        Re: Největší omyl Adama Ondry12:26:03 19.03.2019
Premyslim, zda to co pises si lide jako D vykladaji cilene jako nesvobodu nebo zda jsou obeti nevedomosti.
odpovědět 
        Re: Největší omyl Adama Ondry13:01:01 19.03.2019
Nejde o zákony, i když tedy zrovna pod tebou uvedené formulace jde schovat prakticky cokoliv, ale o celkový postoj a náladu společnosti a o to, kdo společnost ovlivňuje a kdo je umlčován.
odpovědět 
         Re: Největší omyl Adama Ondry15:36:43 19.03.2019
Tak vidis sam, ze jsou jedinci, jako treba Adam Ondra, kteri si z tech nekonecnych pokusu o umlcovani (kterymi je posledni dobou lezec prospikovan), nic nedelaji a dal rikaji a delaji veci dle sve svobodne vule.
odpovědět 
        Re: Největší omyl Adama Ondry21:06:51 20.03.2019
Ahoj Jeskyně.
Martinodpovědět 
         Re: Největší omyl Adama Ondry21:18:42 20.03.2019
Ale to teď bylo hodně zostra do těla… (;-).
JiBodpovědět 
          Re: Největší omyl Adama Ondry21:40:19 20.03.2019
A jak toto panove souvisi s diskuzi? Misto argumentu toto - stara demagogicka technika.
odpovědět 
           Re: Největší omyl Adama Ondry21:51:46 20.03.2019
To se neptej mě, já tu tohoto žolíka nevytáhl.
Ale že tě to teda vzalo!
JiBodpovědět 
            Re: Největší omyl Adama Ondry02:37:26 21.03.2019
Jestli to vzalo nějakého anonyma, rád si s ním promluvím osobně, když je z toho tak vzatý. S Jirkou to asi smysl nemá, ten je z toho nadšený vždycky. Nebo jim možná budou stačit dokumenty, které zbyly: tinyurl.com/y445su37
Kuba Turekodpovědět 
             Re: Největší omyl Adama Ondry17:00:32 21.03.2019
Tak člověk se tě tady zastane a taktně upozorní dotyčného, že vytahovat na tebe 30 let starou kolaboraci s STB je hodně tvrdý bodyček a ty i to zneužiješ k útoku proti mně. Ty jsi vážně marný případ... Úplně stejný zoufalec jako ten anonym níže.
JiBodpovědět 
              Re: Největší omyl Adama Ondry17:45:37 21.03.2019
Zneužil proti Tobě? Vždyť mi to čas od času sám předhazuješ.
Kuba Turekodpovědět 
               Re: Největší omyl Adama Ondry17:59:55 21.03.2019
To predhazovani je za ucelem zastani prece! Jen ty blbce a ti dalsi zoufalci to nechapeta! To je marny, marny, marny...

Delas to JiBe naschval nebo to uprime vychazi z tveho vnimani?

A pomuze ti aspon, kdyz oznacis lidi za zoufalce?
odpovědět 
               Re: Největší omyl Adama Ondry21:36:10 21.03.2019
Nelži, Kubo.
Opravdu si nevzpomínám, že bych tento argument proti tobě použil a pokud ano, tak v setsakramensky dávné hystorii...
JiBodpovědět 
            Re: Největší omyl Adama Ondry12:52:56 21.03.2019
Zklamu te. Nijak me to nevzalo. Jen poukazuju na to typicke argumentovani - namisto relevantniho argumentu se vytahne nejnizsi forma argumentace ad hominem.. Ac mam take svuj svuj nazor na Jakuba Turka a jeho minulost, v takoveto diskuzi je tahle argumentace podpasova, irelevantni a demagogicka.

Ty si toho zolika, jak to nazyvas (tedy je to pro tebe v tve hlave asi uvazovano jako velmi zdarily diskuzni vecny argument vztahujici se k videu od Adama Ondry), nevytahl, jen sis s chuti a velkou radosti prisadil, vid?
odpovědět 
             Re: Největší omyl Adama Ondry13:02:30 21.03.2019
Pozn. neco jineho by bylo, kdyby se napr. u tvrzeni nejake osoby reklo:

Tvrzeni je tezko uveritelne, protoze osoba je chronicky lhar, manipulator a demagog - viz (odkazy podporujici tezi o cloveku)

v teto situaci je pouziti ad hominem platne. Ta tu ale nenastala.
odpovědět 
             Re: Největší omyl Adama Ondry17:06:49 21.03.2019
Meleš nesmysly, podsouváš mi to své vlastní výmysly a zneužíváš k útokům na mě jakékoli záminky. Patrně kdybych použil místo výrazu „žolík“ pojem „kartu“, tak i tak by sis něco našel…
JiBodpovědět 
              Re: Největší omyl Adama Ondry17:39:09 21.03.2019
Aha, tak to jsem tedy spatne pochopil to, ze reagujes na neco, co je pro tebe nepodstatne ci s tim vlastne ani nesouhlasis (ci buhvico, jen urcite za tim neni vypad na Turka), na toho tveho smaljika, a na to ze oznacujes za vytaseneho zolika (kartu chces-li). Chyba se holt stane ne.

Mimochodem, pokud ten prispevek povazujes za utok na tebe, tak pak asi tezko najit nejaky tvuj prispevek kde na nekoho neutocis mnohem horsim kalibrem.
odpovědět 
               Re: Největší omyl Adama Ondry18:51:24 21.03.2019
Tak bacha. To co jsi právě zkusil, JiBovi může udělat "jen hulvát nejhrubšího zrna ve chvíli, kdy se debata nevyvíjí dle jeho představ".
Mohl bys být taky "jen obyčejný zákeřný a špatně maskovaný hulvát, ze kterého se (JiBovi) dělá lehce blivno"
odpovědět 
                Re: Největší omyl Adama Ondry08:19:36 22.03.2019
Jasne. Pouzivani argumentu, ktere rikaji lide casto tobe se mi nezda stastnym resenim...
odpovědět 
              Re: Největší omyl Adama Ondry17:41:40 21.03.2019
Kazdopadne, stacila odpoved na tu otazka o zolikovi jen jako ano / ne. To ostatni bylo konstatovani spise o tvem predrecnika na ktereho ses nalepil. To, ze sis to hned vylozil osobne je velmi zajimave.

Zda melu nesmysly, stejne jako zda je meles ty, si zhodnotim sam.
odpovědět 
        Re: Největší omyl Adama Ondry00:28:39 21.03.2019
Těch zákazů je tady podstatně víc. Nesmíš hanobit (nádherně gumová formulace) rasu, náboženství, národnost, atd. atd.
A USA si rovněž prošly obě světové války a přesto první dodatek federální ústavy stále platí – a v běžném životě se na drtivé většině teritoria dodržuje (ano, akademicko-intelektuální sféra v Kalifornii a na východním pobřeží je problém).
D.odpovědět 
         Re: Největší omyl Adama Ondry02:40:01 21.03.2019
V Americe se neválčilo a nebyl tam holokaust a ani se systematicky nelikvidovaly celé národy. Ať už to dělal Hitler nebo Stalin.
Kuba Turekodpovědět 
          Re: Největší omyl Adama Ondry15:03:53 22.03.2019
No myslim ze likvidace puvodniho obyvatelstva Ameriky je vsem dobre znama, takze jsi naprosto vedle
Karlodpovědět 
         Re: Největší omyl Adama Ondry07:47:55 21.03.2019
A si myslíš, že povolení hanobení ... zvyšuje občanské svobody?

A ty si myslíš pokud v ČR nebo dokonce v ČR parlamentu bude někdo hanobit náboženství..., případně podporovat komunismus, nacismus vychvalovat Klému, Josifa nebo obhajovat činy STB a hrdinných pohraničníků, tak bude potrestán?
odpovědět 
        Re: Největší omyl Adama Ondry07:39:48 21.03.2019
Nemáš pravdu, svoboda slova se v ČR snižuje. Jedním z důkazů je vypnutí webu s peticí Fero Feniče pro přejmenování letiště na letiště Václava Havla. Někteří podepsaní, kteří pracují ve státní správě začali mít po posledních volbách potíže v zaměstnání. To ti jako důkaz snižování svobody nestačí?
odpovědět 
         Re: Největší omyl Adama Ondry12:58:50 21.03.2019
I kdyz nejsem pritelem chrleni prikladu / argumentu az dokud nejaky z nich alespon nejak nepodlozi puvodni tvrzeni a nenajde se nikdo, kdo by ho vyvracel, tak...

Tak zkusme byt vecni. Kdo presne petici stahl a z jakych presne duvodu?

Kteri pracovnici statni spravy zacali mit problemy v zamestnani a jakym zpusobem se vlastne prokazalo, ze to souvisi s tim, ze podepsali nejakou petici?
odpovědět 
          Re: Největší omyl Adama Ondry16:59:57 21.03.2019
To tě má vodit za ručičku a vše vysvětlovat? Kauza je to poměrně známá, najdi si to.
odpovědět 
           Re: Největší omyl Adama Ondry17:48:01 21.03.2019
Není známé kdo, co a jak. Jsou to jenom řeči.
Kuba Turekodpovědět 
           Re: Největší omyl Adama Ondry18:05:05 21.03.2019
Tak vetsinou se slusi podkladat tvrzeni argumenty ne jen planymi recmi. Hrozi pak totiz, ze reci bez argumentu nebude brat nikdo vazne.

Ale tvuj model by byl jiste zajimavy. Uz vidim ta soudni rizeni. "Predlozte dukazy ke svym obvinenim pan X!" "To vas mam snad pane soudce vodit za rucicku, zjistete si ty dukazi, ktere obvinuji pana X sam."
odpovědět 
            Re: Největší omyl Adama Ondry21:07:15 21.03.2019
To ale neplatí v případě, kdy je této "kauzy" plný internet. A jména? To mi připomíná trvání na jménech u Kuby Turka, který to dělá, když už neví, kudy kam, ale ví, že jména nikdo nenapíše, protože to není z různých důvodů možné. Stejné je to zde, můžeš to samozřejmě zpochybňovat, ale tím, o co jde, je to, že to jméno právě není oficiálně známé, dotyčný chtěl jméno odstranit proto, aby v práci neskončil, pokud by jméno zveřejnil, vedlo by to právě k opaku. Tady těžko ho napsat.
odpovědět 
             Re: Největší omyl Adama Ondry08:21:37 22.03.2019
Takze vychazis z celeho internetu, proto radeji neodpovis a otazku povazujes za utek. Zajimave.
odpovědět 
              Re: Největší omyl Adama Ondry08:58:47 22.03.2019
Ne, ale nehodlám tě vodit za ručičku. Nejsme ve škole. A ani u soudu. Je mi jedno, zda něco víš, nebo ne, a nemám potřebu ti to dokazovat nebo argumentovat na podporu mých sdělení. Něco jsem napsal, jak s tím naložíš, je tvoje věc. Jestli tě to zajímá, něco si k tomu dohledej a ověři si to, jestli tě to nezajímá nebo tomu nevěříš, prohlaš mne za lháře a ignoruj to. Mě je to fakt jedno, nemám potřebu tě přesvědčovat. Zda mi věříš, nebo ne, nemá na realitu vůbec žádný vliv.
odpovědět 
               Re: Největší omyl Adama Ondry10:17:33 22.03.2019
Tak aby nedochazelo k mylce, ja o tom vic vcelku dost. Jen me zajimalo kolik o tom vis ty, kdyz to stavis skoro jako ultimatni dukaz o nesvobode projevu. Reci si o tom vyplodil sice fakt dost, ale prevazne neurcitych, nic rikajicich. Radeji dlouze rozepisovat o tom jak nevodit za rucicku nez rici neco primo k te veci..

Iniciativa byla uspesna a davno uspesne realizovana (coz asi dost vypovida o svobode). Stazeni petice Fero Fenicem ja osobne spise chapu jako vyjadreni politickeho nazoru (souhlasim s nim) a gesto. To nic ale nemeni na tom, ze kdyz neco pasuji do role ultimatniho dukazu, mel bych o tom vedet vic a vedet, zda treba jako dukaz mohu pouzit tvrzeni / interpretaci nekoho jevu ktere se dle toho tvrzeni staly.
odpovědět 
                Re: Největší omyl Adama Ondry14:12:04 22.03.2019
To by ovšem u tebe nesmělo jít o jeden z klasických triků manipulace. Jde o to, že žádný příklad nenaplňuje všechny znaky nejakého problému, nemá tedy cenu rozpitvávat detailně jeden konkrétní příklad a tím arugemntovat. Problémem je obrovské množství drobností, které dávají smysl až všechny spojené dohromady. Nevidíš-li celý komplexní obraz, je opravdu zbytečné detailně rozebírat jednotlivé dílky.
odpovědět 
       Re: Největší omyl Adama Ondry12:33:51 19.03.2019
"Osobní názor na Romy nebo LGBT také napsat nesmím..."

Jaky zakon ti prosim zakazuje napsat osobni nazor na romy?
Napr. diskuze na ceskych serverech, kde provozovatel serveru nema pravidla, ze to je zakazano (asi na vetsine nebo vsech serverech mimo pripady jako FB stranky SPD se projevovani nazoru nezakazuje) jsou plne osobnich nazoru na romy. Muzes si treba take udelat stranky, kde si take budes muzes psat sve nazory jak chces. Pokud tedy nebudes porusovat nejake zakladni zakony jakoze budes navadet k nenavisti a nasili.

Tak mozna jen zamenujes pojmy s dojmy.
odpovědět 
        Re: Největší omyl Adama Ondry12:54:42 19.03.2019
Tak stačí se třeba podívat, jak dopadla Martina Navrátilová, která se odvážila prohlásit, že není fér, aby přeoperovaní chlapi mohli závodit za ženy. Okamžitě jí vyhodili z místa ambasadorky organizace Athlete Ally a pustily se do ní lidskoprávní organizace a označili ji za pobuřující a hluboce transfobní. Pravda, nezavřeli ji. Ale dopady byly prakticky horší. Tohle považuješ za svobodu?
odpovědět 
         Re: Největší omyl Adama Ondry13:59:50 19.03.2019
Cože? To že někdo kritizuje Navrátilovou (ať už bezdůvodně nebo oprávněně) je horší, než kdyby ji zavřeli? Co to meleš, prosím Tě. Seděl jsi někdy v krimu, nebo byl aspoň na povinné vojně, nebo někde jinde pár let zavřený bez možnosti odejít?

Právě proto, že je v USA svoboda, mohou si tam navzájem kritizovat všichni všechno a tím pádem nalézat nejlepší řešení do budoucna. To není jako u Okamury nebo Klause juniora, že někdo napíše na jeho Facebook a on ho okamžitě smaže.
Kuba Turekodpovědět 
         Re: Největší omyl Adama Ondry15:48:05 19.03.2019
Ihned bych jim v ramci udrzeni svobody prikazal nikoho nevyhazovat!!!!

Jinak mi prijde vcelku logicke, ze se asociace zbavi hodnostare, ktery nevyznava jeji hodnoty: "Martina Navratilova's recent comments on trans athletes are transphobic, based on a false understanding of science and data, and perpetuate dangerous myths that lead to the ongoing targeting of trans people"

V tom je prave ta svoboda fajnova, ze si muzes rikat co chces s tim, ze se zase nejaky jiny subjekt na zaklade toho co rikas a sve svobodne vule rozhodne, ze s tebou prestane spolupracovat.

Stejne tak Adam Ondra holt musi pretrpet, ze se do nej za jeho nazory pousteji lide jako ty a oznacuji ho za dobrosera atd. Ale tvrdit kvuli tomu, ze Adam nema svobodu slova, to snad ne...
odpovědět 
         Re: Největší omyl Adama Ondry16:05:49 19.03.2019
Buďto nezáměrně, anebo záměrně demagogicky zkresluješ. Zkus chvíli přemýšlet, než zase vytáhneš nějakou podobně vyhrocenou formulaci jako tu o tom, že kdyby byla M.N. zavřená, bylo by to možná lepší.
Dokud slovo bude mít nějakou váhu, asi se skoro vždycky bude stávat, že názor, který jde proti mínění většiny, bude nějak narážet. Svoboda slova neznamená, že to tak nebude. Svoboda slova znamená, že za ten názor, pokud se vejde do nějakých zákonně nastavených mantinelů, nepůjdeš třeba do vězení. Ale pokud tvoje výroky v určitém prostředí budou vnímané jako hrubě nezdvořilé, hulvátské, pobuřující a tak, těžko se můžeš divit, že se od tebe bude distancovat třeba nějaká oficiální instituce, protože by ji spojení s tebou mohlo poškodit.
To je legrační, že nad nedostatkem svobody slova kvílí někdo, kdo s tím slovem zachází tak krásně nezodpovědně. Jako jo, radost z vyhrocené anarchie a destrukce je taky radost, ale taková krátkodobá.
P.odpovědět 
          Re: Největší omyl Adama Ondry16:14:20 19.03.2019
Jenom pro jistotu, netvrdím, že M.N. je hulvátská atd. Byl to obecný příklad. Nehodnotím, jestli M.N. měla pravdu nebo ne a tak. (Ale evidentně se dostala do rozporu s tím, co je vnímáno jako korektní.)
P.odpovědět 
           Re: Největší omyl Adama Ondry11:23:24 20.03.2019
Evidentně se to, co je vnímáno jako korektní, dostalo do rozporu se zdravým rozumem i přírodními nebo božími zákony, vyber si dle libosti.

Už jenom to, že někdo tento pojem korektnosti bere na vědomí jako fakt, aniž by se proti tomu vymezil, ho staví na stranu spolupachatele zla, které zničí západní civilizaci.
Arcikacířodpovědět 
            Re: Největší omyl Adama Ondry13:11:55 20.03.2019
Evidentne dle Arcikacire, ze? :)
odpovědět